Nieuws Februari 2016

Blik op Sevilla FC

Sinds de 2-1 nederlaag in Sánchez Pizjuán, op 3 oktober 2015, heeft het team van Luis Enrique niet meer verloren in de Spaanse competitie. Zondag krijgen de Catalanen de kans om dat recht te zetten. In Camp Nou ontvangt Barça om 20:30 uur Sevilla FC en als ze de Rojiblancos weten te verslaan, heeft het team van Luis Enrique gewonnen van alle tegenstanders in de Primera División.

De reeks zonder verloren competitieduels is onderdeel van de succesreeks van 33 wedstrijden van Barça, waarvan 27 overwinningen en 6 maal eindigde een duel in een gelijkspel. De 0-2 overwinning van dinsdagavond jl. tegen Arsenal FC was de laatste van de reeks. In die 33 wedstrijden scoorde de Catalanen maar liefst 100 doelpunten (een gemiddelde van 3,03 treffers per duel!) en kregen ze er slechts 18 tegen. Het MSN-trio, Messi, Suárez en Neymar, is verantwoordelijk voor 77 van die 100 doelpunten.

Als Barça zondag wint van Sevilla, evenaren ze het ongeslagen record van 34 duels dat op naam staat van het Real Madrid uit het seizoen 1988/89. Het team van toenmalige coach Leo Beenhakker reeg 27 jaar geleden 25 overwinningen en 9 remises aan elkaar. In die serie scoorde de spelers van de Koninklijke 85 goals en kreeg Real Madrid er 34 tegen.

Door de reeks overwinningen staat FC Barcelona riant aan kop in de Primera División met acht punten voorsprong op de nummer twee, Atlético Madrid, en negen punten op Real Madrid. Daarnaast hebben de Catalanen door al deze overwinningen de finale van de Copa del Rey behaald en staan ze met een been in de kwartfinale van de Champions League.