Nieuws Augustus 2010

Bod op Mesut Özil?

Diverse Spaanse media maakten melding van een akkoord tussen FC Barcelona en Werder Bremen over de transfer van Mesut Özil, die nog een eenjarig contract in Bremen heeft. El Mundo meldt dat Pep Guardiola het beslissende woord heeft. Als de trainer de komst van Mesut goedkeurt, zal de deal binnen de kortste keren beklonken worden.

Klaus Allofs, bestuurder van de Duitse club, weet echter van niets: "Er is geen bod binnengekomen uit Barcelona. We hebben geen contact met die club gehad", vertelt Allofs aan Kicker. Ook Özil is zich niet bewust van de belangstelling van de Spaanse landskampioen. "Ik weet er niets van af. Ik praat ook niet over andere clubs. Ik ben hier in Bremen, waar ik een contract heb en dat respecteer ik."

De middenvelder zou volgens Spaanse media voor een bedrag van tussen de tien en vijftien miljoen euro naar Barcelona verkassen. Hij zou in Barcelona in beeld zijn, na het afketsen van de transfer van Cesc Fabregas die van Arsenal niet mag vertrekken. De jonge speler mag zich na een uitstekend WK in de belangstelling van diverse topclubs weten. Ook Real Madrid en verschillende Engelse clubs zouden interesse hebben getoond in Özil, die onlangs besloot zijn doorlopende contract bij Werder Bremen niet tussentijds te verlengen.

Gerelateerd nieuws