Nieuws Mei 2014

Bojan keert terug

Bojan Krkić gaat na dit seizoen weer terug naar FC Barcelona. De aanvaller speelde het afgelopen seizoen op huurbasis bij Ajax.

Het product uit de eigen jeugdopleiding La Masía kon alleen in de laatste wedstrijden zijn klasse tonen bij de landskampioen van Nederland. De jonge Spanjaard had last van een paar kleine blessures waardoor hij nooit echt lekker in zijn ritme kwam. Ajax laat daarom de mogelijkheid onbenut om Bojan nog een jaar te huren. De 23-jarige aanvaller kwam in 24 eredivisieduels maar tot 4 doelpunten voor de Amsterdammers.

Bojan heeft nog een contract voor een jaar bij FC Barcelona. Nu de Catalanen gewoon aankopen mogen doen van de FIFA lijkt de kans klein dat Bojan op speeltijd in Camp Nou kan rekenen. Bij Barça scoorde Bojan in 104 wedstrijden 26 doelpunten in de Primera División.