Nieuws September 2016

Borussia Mönchengladbach - Barça 1-2

Woensdagavond speelden de Catalanen het tweede duel in de groepsfase van de Champions League. Het team van Luis Enrique ging op bezoek bij Borussia Mönchengladbach, waar de blaugranas met 1-2 wisten te winnen en met zes punten uit twee wedstrijden bovenaan staan in poule C.

De thuisclub begon voortvarend tegen de blaugranas zonder daarbij grote kansen te creëren. Na deze openingsfase kreeg Barça meer grip op het duel. Neymar en Ivan Rakitić kregen namens de Catalanen de kans om de score te openen, maar de grootste kans van het team van Luis Enrique kwam op naam van Luis Suárez. De Uruguayaan stond zelf in een kansrijke positie, maar schonk de mogelijkheid aan Paco Alcácer, maar deze voorzet kwam niet tot aan de Spanjaard. Na een half uur spelen kwamen de Duitsers op voorsprong door een treffer van Thorgan Hazard. De Belg wist op aangeven van Mahmoud Dahoud te scoren. De blaugranas kregen via Suárez nog de kans om voor rust op gelijke hoogte te komen, maar de aanvaller had pech in de afwerking. Hierdoor werd de ruststand bepaald op 1-0 in het voordeel van Mönchengladbach.

In de tweede helft werden de aanvallende intenties van Luis Enrique duidelijk. De coach van de Catalanen wist met twee wissels nieuwe aanvallende impulsen aan zijn ploeg toe te dienen. Barça wist via onder andere Neymar en Suárez kansen op de gelijkmaker te creëren, maar hadden geen succes. Na ruim een uur spelen kwamen de blaugranas via Arda, eerder in het veld gekomen voor Rakitić, op aangeven van Neymar op gelijke hoogte. Hierna kreeg het team van Luis Enrique het betere van het spel. Een kwartier voor tijd kwam Barça op voorsprong nadat Piqué na een corner van dicht bij scoorde. Na deze treffer gaven de Catalanen geen kans meer weg, waardoor het duel in 1-2 eindigde

Opstelling Barça: Ter Stegen, Roberto, Piqué, Mascherano, Alba, Iniesta, Busquets, Rakitić (59’ Arda), Alcácer (54’ Rafinha), Suárez, Neymar.