Nieuws November 2016

Brazilië - Argentinië 3-0

Het Braziliaanse elftal heeft op 11 november een gigantische dreun uit weten te delen aan de Argentijnse rivaal. De aartsrivaal werd in eigen huis met 3-0 weggespeeld, en dit houdt in dat het elftal van Neymar een voorschot neemt op WK-deelname voor 2018. Het Argentijnse elftal bevindt zich momenteel echter op een teleurstellende zesde plaats, en moet serieus rekening gaan houden met het mislopen van kwalificatie voor het WK. Lionel Messi en Javier Mascherano waren geen schim van hun normale doen in een wedstrijd waarin Neymar met onder andere een treffer de grote uitblinker aan Braziliaanse kant was. Neymar scoorde zijn vijftigste goal voor Brazilië, en heeft zich nu al op de vierde plek weten te nestelen op de lijst met topscorers aller tijden van het nationale elftal.

Na 11 duels in de kwalificatie heeft het Braziliaanse elftal 24 punten, en is daarmee koploper. Het Argentijnse elftal staat zesde, terwijl alleen de eerste 4 rechtstreeks naar het WK mogen. De nummer 5 speelt playoffs, en de Argentijnen spelen later in deze interlandweek ook nog een lastige wedstrijd tegen Colombia. Superster Messi geeft echter nog lang niet op. ''We moeten veel veranderen, maar toch denk ik dat we al met al kwalificatie voor het WK veilig zullen stellen. Er zijn nog voldoende wedstrijden om ons te plaatsen.'' Het Uruguay van Luis Suárez won wel in de kwalificatiewedstrijd tegen Ecuador, en dus heeft Uruguay nu plek 2 in handen, met een punt achterstand op de Braziliaanse koploper.