Nieuws November 2012

Busquets geschorst

Zondagavond in de wedstrijd tegen Real Mallorca maakte Sergio Busquets hands in het strafschopgebied. Víctor Casadesús schoot de penalty, onhoudbaar voor Víctor Valdés, binnen. Hiermee werd de wedstrijd weer even spannend. Maar Busquets kreeg voor dit vergrijp ook nog een terechte gele kaart. Door deze kaart is hij geschorst voor de wedstrijd van volgende week, tegen Real Zaragoza.

Busquets heeft in de Champions League er net een schorsing van twee wedstrijden op zitten, door zijn rode kaart tegen Benfica. In de wedstrijd tegen Real Zaragoza moet hij vanaf de tribune toe kijken omdat tegen Real Mallorca zijn vijfde gele kaart van het seizoen kreeg.

Zijn eerste gele kaart kreeg hij op de tweede speeldag tegen Osasuna. Op de vierde speeldag tegen Getafe en de zesde speeldag tegen Sevilla kreeg hij eveneens gele kaarten. In de zevende wedstrijd van het seizoen tegen Real kreeg hij zijn vierde gele kaart. Dit was tevens de enige gele kaart die hij ontving in Camp Nou.

Het ontbreken van Busquets, kan Vilanova opvangen door het eventueel inbrengen van Alex Song.