Nieuws September 2012

Busquets: “Het is nog maar net begonnen"

Voor Sergio Busquets, is het feit dat Barça al heeft gewonnen in Pamplona en Getafe, twee wedstrijden die vorig seizoen werden verloren, een goed teken. Maar hij benadrukte vandaag dat, “Elke competitie anders is en er nog een lange weg te gaan is.” De acht punten voorsprong op Real Madrid zorgt er voor dat de druk op de spelers lager is. “We spelen elke wedstrijd met het idee om te winnen zonder te kijken naar wat de rest doet.”

Wel vond de middenvelder van Barça dat de kloof tussen Barça en Real verrassend groot is, maar benadrukte nogmaals dat de competitie nog maar net begonnen is. Na de wedstrijd tegen Getafe werd de focus meteen gericht op de eerste wedstrijd van de Champions League.

Inmiddels is Busquets alweer vier jaar bij het eerste team: “Alles ging zo snel en de waarheid is dat ik nooit gedacht heb, dat ik zoveel titels zou winnen. Ik ben erg blij. Mijn rol is belangrijk geweest, ik heb veel gespeeld en dat had ik nooit gedacht. Ik hoop dat ik nog vele jaren bij Barça speel en meer titels weet te winnen.”

Tot slot legde hij uit, dat Vilanova van hem min of meer hetzelfde vraagt als dat Guardiola deed. Wat er van hem gevraagd wordt, is iedere keer anders, want het is afhankelijk van de tegenstander en het systeem waarin Barça speelt. Er waren ook nog lovende woorden van Busquets voor Thiago: “hij is een zeer belangrijke speler en we hebben hem gemist. Het is duidelijk dat hij veel toevoegt aan het team en dat hij kracht en kwaliteit heeft. Hij is erg jong en zal zeer belangrijk zijn.”