Nieuws Augustus 2013

Busquets tekent nieuw contract

Sergio Busquets heeft dinsdagmiddag zijn nieuwe contract ondertekend. De middenvelder blijft tot 30 juni 2018 onder contract bij de Catalanen met een optie voor nog een seizoen. Clubs die de Catalaan willen overnemen moeten diep in de buidel tasten, in de overeenkomst is een clausule van 150 miljoen opgenomen.

Volgens sommige voetbalkenners is hij de beste voetballer op zijn positie, voor de verdediging ballen veroveren en ook bijzonder technisch vaardig. Het 25-jarige exponent van de jeugdopleiding heeft inmiddels 238 officiële wedstrijden voor Barça gespeeld en wil daar nog honderden duels aan toevoegen. "Elke dag probeer ik mijzelf te verbeteren op technisch en fysiek gebied om zo het team optimaal te kunnen helpen, maar ook voor de manager, de technische staf, de club en de supporters". aldus Busquets.

Op de foto zijn v.l.n.r. te zien: Andoni Zubizarreta, Sandro Rosell, Sergio Busquets en Josep Maria Bartomeu. Vader Carles Busquets die jaren het doel verdedigde bij Barça was ook aanwezig bij dit belangrijke moment.