Nieuws Juni 2012

Busquets: "We willen de beste zijn"

Een van de hoofdrolspelers in de titanenstrijd tussen FC Barcelona en Real Madrid is zonder meer Sergio Busquets geweest. Nu strijdt hij echter met zijn rivalen voor hetzelfde doel: de beste van Europa worden.

“We strijden allemaal voor hetzelfde doel en dan moet je al je problemen laten varen. Iedereen wil de beste zijn”, begint Busquets zijn gesprek met sportkrant 'Marca'. “Het is inderdaad zo dat er af en toe problemen waren maar nu niet meer. We zijn één team, we vechten voor hetzelfde doel en alles is perfect. Nu zijn we partners”, aldus een openhartige Busquets.

Grote vrienden zal 23-jarige verdedigende middenvelder nimmer worden met de spelers van Real Madrid, of andere clubs.. “Maar dat is ook logisch. Het is lastig om bevriend te worden met iemand die niet voor dezelfde club speelt en die je niet het hele jaar door ziet. Maar ik wil nogmaals benadrukken dat er geen problemen zijn, dat is echt onzin!”

“We hebben een goede EK-kwalificatiereeks achter de rug. Ik heb daar een belangrijk aandeel in gehad en ik voelde mij belangrijk. Ik hoop dat we op het EK net zo goed presteren, maar ik ben ook klaar voor de discussies die er ongetwijfeld zullen zijn”, besluit Busquets.

Spanje speelt zondag om 18:00 uur haar eerste wedstrijd tegen Italië.