Nieuws December 2020

Cádiz - Barça 2-1

Het team van Ronald Koeman heeft averij opgelopen in de titelstrijd. In Cádiz had Barça het meeste balbezit én de gevaarlijkste kansen, maar de Andalusiers wisten toch met 2-1 te winnen van de blaugranas.

Alhoewel Barça goed begon, kwam het na 8 minuten toch op achterstand. Na een corner kopte Óscar Mingueza ongelukkig terug, waarna Álvaro Giménez alleen het laatste tikje hoefde te geven. Na deze treffer leek het eenrichtingsverkeer te worden richting het doel van de thuisclub. Het gevaarlijkste moment kwam nog binnen het half uur. Lionel Messi kreeg een vrije trap op een gevaarlijk plek. Doelman Jeremías Ledesma wist de bal maar ternauwernood uit het doel te houden. Ook Martin Braithwaite leek gevaarlijk te kunnen worden, maar de Deen gleed uit. Ondanks dat de aanvallen zich opstapelden, wisten de blaugranas niet met een gelijke stand de rust in te gaan.

De tweede helft begon waar de eerste helft was geëindigd, met een sterk aanvallend Barça. Nog binnen het uur kwam het team van Ronald Koeman toch op gelijke hoogte. Jordi Alba gaf de bal voor, waarna Pedro Alcala de bal in eigen doel werkte. Lang hebben de blaugranas echter niet kunnen genieten van de gelijke stand. Slechts vijf minuten later gingen Clément Lenglet en Marc-André Ter Stegen opzichtig de fout in. Álvaro Negredo profiteerde maximaal en zette de thuisclub weer op voorsprong. De Catalanen bleven aanvallen en kregen via Lionel Messi en Sergiño Dest flinke kansen, maar hadden pech in de afwerking. Ook de Andalusiërs kregen nog kansen. Zo moest Ter Stegen ingrijpen bij een kans van Jairo. In de enerverende slotfase kregen beide ploegen nog flinke kansen te scoren, maar iedere poging miste doel. Hierdoor bleef de eindstand steken op 2-1 voor Cádiz.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Dest (77’ Trincão), Mingueza (46’ Pedri), Lenglet, Jordi Alba, Frenkie de Jong, Busquets (77’ Pjanić), Coutinho (46’ Dembélé), Messi, Griezmann en Braithwaite.

Foto: www.fcbarcelona.cat