Nieuws Oktober 2013

Celta-Barça de voorbeschouwing

In het Estadio Balaídos speelt FC Barcelona haar elfde wedstrijd van dit seizoen tegen Celta de Vigo. Door de overwinning van Atlético Madrid van afgelopen zondag, kan het team van Tata Martino zich geen misstap veroorloven en moet ook deze wedstrijd gewonnen worden. Want een slippertje in Galicië zal de fantastische prestatie van afgelopen zaterdag tegen Real ongedaan maken.

Vanwege het rotatie beleid van Tata Martino zijn Piqué, Oier en Cuenca “thuis” gebleven. Tijdens de pre-match persconferentie op maandag liet hij al doorschemeren dat spelers als Montoya, Puyol, Roberto of Tello deze wedstrijd misschien in de basis starten.

De tegenstander Celta de Vigo, bevind zich momenteel op de 15de plaats met 9 punten uit 10 wedstrijden. Maar de club van ex FC Barcelona speler Luis Enrique wist het afgelopen weekend wel met 0-5 te winnen van Malaga. Mede hierdoor houdt Enrique er rekening mee dat zijn ploeg kan stunten tegen FC Barcelona. Met de woorden: “Dit is een sport waarin je verrast kunt worden”, waarschuwt hij zijn ex-werkgever.

Naast Luis Enrique, komen de Barça spelers nog meer oud collega’s tegen. Zo staan Fontàs en Nolito ook onder contract bij Celta de Vigo en voetbalt Rafinha op huurbasis bij Celta. Naast deze vier voormalige FC Barcelona spelers, speelt bij Celta ook nog Toni Rodríguez. De middenvelder speelde bij Barça B, maar maakte nooit zijn opwachting in het eerste team.

De wedstrijd tussen het team van Luis Enrique en het Barça van Tata Martino, begint dinsdagavond om 22:00 uur en zoals gewoonlijk is de wedstrijd live te volgens via ons Twitter account. In de video hier onder kan u zien dat de kleding van de spelers van Barça al klaar liggen voor vanavond.