Nieuws December 2013

Celtic weer in Camp Nou

Woensdagavond speelt FC Barcelona in Camp Nou, de laatste wedstrijd in de poule fase van de Champions League. Voor de Schotse ploeg staat er niets meer op het spel. Zij zijn al uitgeschakeld. Voor Barça is dat anders, want de Catalaanse ploeg moet nog 1 punt pakken om zeker te zijn van de winst in de poule.

Dat Barça wil winnen maakte Tata Martino dinsdag tijdens de persconferentie ook duidelijk, want hij wil niet alleen eerste eindigen, maar ook de draad weer oppakken van het winnen van wedstrijden, zoals voor de wedstrijden tegen Ajax en Bilbao. Het verliezen van deze twee wedstrijden heeft geleid tot gesprekken tussen de staf en spelers om te kijken waar het team moest verbeteren. Mede daardoor was de trainer blij met de overwinning in de Copa del Rey tegen Cartagena.

In de wedstrijd tegen Celtic, kan Martino weer beschikken over Xavi, Iniesta en Tello. Zij hebben groen licht gekregen van de medische staf. Ook Alexis, die de wedstrijd tegen Ajax moest missen vanwege een schorsing, is er weer bij. Daar staat tegenover dat Cesc woensdagavond zal ontbreken vanwege een schorsing. Naast alle beschikbare spelers uit het eerste elftal, heeft Martino ook Adama en Dongou van Barça B bij de selectie gehaald.

In de persconferentie van de Schotse Coach, Neil Lennon, gaf hij aan dat hij er een mooie wedstrijd van wilde maken. Door het verlies van Barça in Amsterdam, is hij en zijn team gewaarschuwd. Hij denkt namelijk dat de Catalaanse ploeg iets recht wil zetten. Maar ook zijn team is gebrand op een goed resultaat. Want in oktober werd er met 0-1 verloren van Barça en vorig seizoen werd er in de laatste seconden van de wedstrijd met 2-1 verloren.

De wedstrijd in Camp Nou zal woensdagavond door een groep Nederlanders bekeken worden. Zij zijn daar met de Fan Club Barcelona om het team van Martino aan te moedigen. Tevens zal u fanclub weer live verslag doen, van de wedstrijd via Twitter. Wilt u met ons mee praten over de wedstrijd, of uw uitslag voorspelen, dan kan u dat doen onder dit bericht in het reactieblok.