Nieuws Maart 2018

Champions League droom is voorbij

Ondanks een geweldige prestatie over 2 wedstrijden van de UWCL kwartfinale, zijn het de tweevoudig Europese kampioenen OL Lyonnais die doorgaan naar de halve finale.

En zo eindigt de droom. FC Barcelona verloor thuis met 1-0 van Lyon (overall 3-1) in de return van de UEFA Women's Champions League kwartfinale. Maar ze hebben het toernooi met opgeheven hoofd verlaten nadat ze gevochten hebben als leeuwinnen tegen een van de sterkste damesteams ter wereld.

En het Miniestadi was getuige van een nieuw record van toeschouwers. Er waren12.178 toeschouwers aanwezig waaronder clubvoorzitter Josep Maria Bartomeu, eerste teammanager Ernesto Valverde en spelers uit heden en verleden, waaronder Jasper Cillessen, Samuel Umtiti en Patrick Kluivert.

Indrukwekkende start

De eerste poging van Lyon, van Hegerberg, werd na 5 minuten majestueus gered door Sandra Paños, maar Barça nam toen het initiatief over met lange periodes van balbezit en solide verdedigen. Le Sommer en Renard van Lyon waren beide gevaarlijk, maar de rust werd in gegaan zonder score.

Franse dadendrang

Olympique drong na de pauze aan en hoewel de Catalanen net zo defensief compact waren als de 1e helft, werden ze uiteindelijk verslagen toen Le Sommer uit een hoekschop via een kopbal de 0-1 inleidde. Er was enige twijfel of Patri Guijarro de bal op tijd van de lijn wist te klaren, maar de scheidsrechter verklaarde dat de bal de lijn gepasseerd was.

Barça gooide de handdoek niet in de ring, hoewel ze nu twee doelpunten nodig had. Mariona en Bárbara werden het veld ingestuurd om iets toe te voegen aan de aanvallende impulsen, en Toni Duggan had een paar mooie kansen die koel werden onderschept door Lyondoelvrouw Bouhaddi.

Helaas wist Olympique zich staande te houden en door te gaan naar de halve finale, terwijl voor Barcelona de aandacht naar Granadilla in het kader van het nationale kampioenschap gaat.

FC Barcelona: Sandra Paños, Torrejón, Patri Guijarro, María León, Melanie (Morroni, min. 77), Vicky Losada (Mariona, min. 72), Bussaglia, Alexia Putellas, Andonova (Bárbara Latorre, min. 72), Martens, Duggan.

Olympique de Lyonnias: Bouhaddi, Bronze, Renard, Mbock, Bacha (Van de Sande, min. 84), Cascarino (Kumagai, min. 77), Henry, Marozsan, Majri, Le Sommer, Hegerberg.

Goal: 0-1, Le Sommer (min.61). Àrbitra: Sandra Bastos. Toeschouwers: 12.178 espectadors in het Miniestadi.

Foto: www.fcbarcelona.com