Nieuws April 2024

Champions League Femení

Morgen, zaterdag 20 april, spelen de vrouwen van FC Barcelona, in het Olympisch Stadion, de halve finale van de Champions League tegen de vrouwen van Chelsea. Aanvang 13.30 uur. De andere halve finale is een Frans onderonsje: Olympique Lyon tegen Paris Saint-Germain. De wedstrijd wordt ook morgen gespeeld en wel om 19.00 uur.

Return Chelsea - FC Barcelona op zaterdag 27-4 om 18.30 uur. Return Paris Saint-Germain – Olympique Lyon op zondag 28-4 om 16.00 uur. De finale is op zaterdag 25-5 en wordt gespeeld om 16.00 uur het San Mamés stadion in Bilbao.

Barça heeft een sterke selectie en staat ruim op kop in de Spaanse Liga. 1 x gelijkspel: 23 wedstrijden, 67 punten. Selectie: Panos, Coll, Gemma (de 3 doelvrouwen), Paredes, León, Jana, Marta, Bronze, Battle (de verdediging), Alexia, Patri, Aitana, Walsh, Engen, Brugts (het middenveld), Pina, Paralluelo, Mariona, Graham, Rolfö, Bruna (de aanval). Coach: Jonatan Giráldez (zeer succesvol).

De halve finale werd bereikt door

2 x winst op SK Brann,

1 x gelijk en 1 x winst op Benfica,

2 x winst op Eintracht Frankfurt en

2 x winst op Rosengard. Doelcijfers: 32-7!!

Tegenstander in de halve finale is het levensgevaarlijke Chelsea FC uit Londen. Bovenaan in de Women’s Super League. 18 wedstrijden, 46 punten. Doelsaldo: +39. De halve finale werd bereikt door:

1 x gelijk en 1 x winst op Ajax;

2 x winst op Paris FC;

1 x gelijk en 1 x winst op Real Madrid;

1 x gelijk en 1x winst tegen Hácken

Chelsea heeft een aantal zeer gevaarlijke speelsters en een verdomd slimme coach (Emma Hayes). Selectie: Musovic (doelvrouw), Nouwen, Bright, Mjelde, Fox, Leupolz, Cuthbert, Akpan, Lauren James (!!), Reiten, Kerr, Hamano.

Geen onderschatting! De wedstrijd “pakken”. Hoog spelen (onder druk). Geen tegendoelpunten. Van belang is een goede wedstrijd met een even goede uitslag!!

Visca Barça Femení!!