Nieuws September 2013

Champions League van start!

Onder leiding van Tata Martino trainden woensdag in Camp Nou de twintig spelers die de coach heeft opgenomen in de wedstrijdselectie voor de eerste Champions Leaque ontmoeting van het seizoen. Die selectie bestaat uit: Valdés, Pinto, Montoya, Piqué, Fàbregas, Xavi, Pedro, Iniesta, Alexis, Messi, Neymar, Dos Santos, Mascherano, Bartra, Busquets, Song, Tello, Adriano, Alves en S. Roberto.

Jordi Alba, Carles Puyol, Isaac Cuenca en Ibrahim Afellay zijn nog geblesseerd en daardoor niet inzetbaar. Van de 20 geselecteerde spelers moeten nog twee spelers plaats nemen op de tribune tijdens de wedstrijd, aangezien de wedstrijdselectie uit 18 spelers maximaal mag bestaan.

Voor Tata Martino is het woensdagavond tegen Ajax zijn debuut in de Champions League en hetzelfde geldt voor Neymar als hij van de coach speelminuten krijgt. Daarnaast zorgt de wedstrijd voor een weerzien met Bojan Krkić die door FC Barcelona voor een seizoen wordt verhuurd aan Ajax. Ook de coach van Ajax, Frank de Boer, zal een aantal bekenden tegen komen in Camp Nou aangezien hij als speler vijf jaar het Blaugrana droeg van 1999 tot 2003. Naast de club uit Amsterdam bestaat de Groep H van Barça tevens uit AC Milan en Celtic.

De wedstrijd begint woensdagavond om 20:45 uur en is live te zien bij Sport1 en Nederland3. Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden goede streams aan. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter @PenyaBarcelona volgen. Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kunt u ook terecht bij de Facebook van de Fan Club Barcelona of onder dit bericht een reactie plaatsen!