Nieuws Mei 2009

Chelsea - FC Barcelona 1-1

FC Barcelona in de Champions League Finale !!!!!!
Door een 1-1 gelijkspel kan Barcelona de reis naar Rome boeken. In een wedstrijd die 180 graden anders was dan  de galavoorstelling van zaterdag, is het toch gelukt. In de 93e minuut maakte Andres Iniesta de gelijkmaker met het 1e (!!!) schot op doel in de gehele wedstrijd.

In de 9e minuut schoot Essien Chelsea met een prachtig zondagsschot op 1-0 en kon zij weer in haar geliefde verderdedigende stellingen kruipen. Barcelona wist net als in de thuiswedstrijd hierin geen bres te slaan en was machteloos.
Dani Alves, die één van zijn minste wedstrijden in het shirt van Barcelona speelde, kreeg een gele kaart, waardoor hij de finale zal moeten missen.

Na de rust een zelfde spelbeeld. Barcelona had de bal, maar kon niet in het zestienmetergebied komen. Chelsea kreeg meer en meer ruimte en ook kansen. Drogba stuitte op de sterke Victor Valdes, die zeker drie doelpunten heeft voorkomen. Een handsbal van Piqué had een penalty voor Chelsea moeten opleveren, maar de Noorse scheidsrechter wuifde het weg.
Nog meer pech voor Barcelona toen Abidal rood kreeg na een overtreding op Anelka. Ook hij zal de finale moeten missen.
De tijd verstreek en een doelpunt hing niet in de lucht. Maar in de blessuretijd, na de enige goede voorzet van Alves, kwam de bal bij Messi die afschoof op Iniesta die vervolgens de bal prachtig in de kruising kegelde.

De bal die Barcelona in een droomfinale tegen Manchester United brengt. Op 27 mei zal in Rome een titanenstrijd worden uitgevochten.
We gaan naar Rome toe!!!!! We gaan naar Rome toe!!!! We gaan naar Rome toe!!!!