Nieuws Augustus 2009

Chivas – Barça 1-1

Na het duel tegen Seattle was nu Chivas aan de beurt. Net als tegen Seattle was het Messi die furore maakte bij de blaugranas. Binnen 5 minuten kreeg de Argentijn na een pass van Alves al zijn eerste kans maar stuitte op de verdediging. Kort daarna mislukte ook een goede aanval, wederom via Alves, maar deze keer wist Pedro niet door de verdediging te dringen. Barcelona, met in het bijzonder Messi, was nadrukkelijk op zoek naar de openingstreffer. Met attractief voetbal wist Messi kans op kans te creëren. Chivas wist zich geen raad met het snelle combinatie voetbal van Barça. De grootste kans was niet voor Messi maar voor Henry. In de 29e minuut weet Henry na een mooie actie de bal niet in open doel binnen te schieten. Tot aan het rust signaal wist Barça het spel volledig te domineren maar nog zonder doelpunt. Barcelona met bijna een geheel nieuw elftal in de tweede helft begon in een iets lager tempo. Geheel tegen te verhoudingen kreeg Chivas daardoor zijn eerste kans van de wedstrijd. Valdés weet een schot op doel goed tegen te houden. Een minuut later is het wel raak voor Chivas. Na een voorzet vanaf rechts wist Morales vrij in te koppen, deze keer maakte Valdés geen kans. Bojan kreeg kort na de openingstreffer de mogelijkheid om meteen gelijk te maken. De jonge Catalaan kreeg echter de bal niet goed mee waardoor de doelman van Chivas goed kon reageren. In de 64 minuut was het dan wel raak voor Bojan. Na een snelle aanval was het Alves die de bal laag voor het doel bracht en Bojan kon bij de tweede paal makkelijk binnen schieten. Een minuut later was het weer Alves die voor gevaar zorgde. Zijn schot raakte alleen de lat. Barcelona creëerde nog aantal kansen maar wist niet meer te scoren. Chivas kreeg nog wel een hele grote kans om het duel winnend af te sluiten. Invaller Padilla wist Valdés voorbij te spelen maar zijn schot voor opendoel kwam via de paal terug het veld in. De laatste aanval was voor Bojan maar die stuitte op de verdediging. Barça speelde een goede wedstrijd maar wist dit alleen niet om te zetten naar een goede score.

1e Helft

Valdés, Maxwell, Muniesa, Piqué, Alves, Keita, Touré, Xavi Pedro Messi Henry.

2e helft

Valdés, Alves, Puyol, Fontàs, Abidal, Gudjohnsen, Dos Santos, Busquets, Pedro, Bojan, Jeffren.