Nieuws Februari 2018

Cillessen: ''Ter Stegen en ik maken elkaar beter.''

Jasper Cillessen heeft na zijn indrukwekkende optreden in de Copa del Rey tegen Valencia nogmaals aangegeven dat het zijn van reservekeeper niet zijn einddoel bij Barcelona is. Hij wilt graag de concurrentiestrijd aangaan met Marc-André Ter Stegen om eerste doelman te worden. De Duitse keeper heeft het seizoen van zijn leven, maar Cillessen heeft toch hoop ooit vaste keeper te worden bij Barça. ''We kunnen het goed met elkaar vinden. We maken elkaar beter, dat zie je dit seizoen wel weer. Maar dit is niet mijn einddoel'', zegt de keeper in gesprek met Ziggo Sport-verslaggever Sierd de Vos.

De mooiste wedstrijd die hij tot dusver voor Barça speelde was voor hem de bekerfinale tegen Alavés. Er gaat een tweede bekerfinale bijkomen als hij fit blijft, die Barça op 21 april afwerkt tegen Sevilla. Waarschijnlijk met zijn ouders op de tribune. ''Iedere thuiswedstrijd komen mijn ouders kijken. Ze hebben een huis aan de zee in Barcelona, en het is enorm fijn om met mijn hele familie dit te kunnen delen. Mijn broer heeft ook geregeld om regelmatig te komen kijken. Dat is enorm fijn'', zegt Cillessen.

Foto: www.fcbarcelona.cat