Nieuws September 2017

Contractverlenging Aleñá

Met FC Barcelona middenvelder Carles Aleñá, is deze week een contractverlenging overeengekomen.

De 19 jarige speler heeft voor 3 jaar bijgetekend. In de deal zit ook nog een optie voor 2 jaar extra mocht Aleñá, die nu uitkomt voor het reserveteam, doorstromen naar het eerste team. De afkoopsom is gezet op €75m. Club-President Josep Maria Bartomeu was aanwezig bij de ondertekening van het contract, welke plaats vond in een van de kantoren van Camp Nou. Hierbij waren ook Vice-President van Sport, Jordi Mestre en de directeur van Professional Youth Football, Silvio Elías en FC Barcelona CEO, Óscar Grau aanwezig.

Een leven lang Blaugrana
Aleñá’s verlenging betekent dat Barça kan blijven rekenen op de zelf opgeleide speler. Aleñá was vorig seizoen één van de sleutelspelers van Barça B. Hij heeft een grote bijdrage geleverd aan de promotie naar Segunda Division A. De jongeman speelde vorig seizoen in de competitie, 2,385 minuten in 29 wedstrijden voor Barça B. Hij scoorde 3 goals en gaf 7 assists.

Aleñá, begon zijn loopbaan als voetballer op Barça jeugd opleiding, La Masia, op 7 jarige leeftijd. Hij doorliep gestaag alle jeugdelftallen en maakte zijn debuut voor het eerste team onder trainer Luis Enrique op 30 november 2016. Barça speelde destijds tegen Hércules in de eerste ronde van de Copa del Rey. Hij scoorde die dag ook zijn eerste doelpunt, waardoor Barça met 1-1 gelijkspeelde.