Nieuws Juli 2021

Copa América 2021

Dit is een toernooi (47e editie) dat eigenlijk vorig jaar gespeeld had moeten worden. Maar door corona werd besloten het toernooi 1 jaar te verplaatsen. Het wordt nu gespeeld in Brazilië. Het toernooi zou eigenlijk afgewerkt worden in Argentinië en Colombia. Vanwege onrust in Colombia en corona in Argentinië ging het toernooi naar Brazilië.

Deelnemende landen poule Zuid: Argentinië, Uruguay, Paraguay, Chili en Bolivia
Deelnemende landen poule Noord: Brazilië, Peru, Colombia, Ecuador en Venezuela

Belangrijkste uitslagen van de poulewedstrijden:
Argentinië – Chili1-1; Argentinië – Uruguay1-0; Argentinië – Paraguay1-0; Bolivia – Argentinië – 1-4
Brazilië – Venezuela 3-0; Peru – Brazilië – 0-4; Brazilië – Colombia 2-1; Brazilië – Ecuador 1-1

Kwartfinales:

• Argentinië – Ecuador 3-0;
• Uruguay – Colombia 0-0 (Colombia wint na strafschoppen);
• Brazilië – Chili 1-0;
• Peru – Paraguay 3-3 (Peru wint na strafschoppen)

Halve finales:
• Brazilië – Peru 1-0;
• Argentinië – Colombia 1-1 (Argentinië wint na strafschoppen)

Wedstrijd om de derde plaats: Colombia - Peru

Finale: Brazilië – Argentinië zondagnacht 02.00 uur!!

Messi (nu topscorer met 4 doelpunten) tegenover Neymar. Misschien spelen Nico Tagliafico en Lautaro Martínez ook mee. Een clash tussen 2 toplanden.

Al met al natuurlijk de gedroomde finale. De 2 grootmachten op het gebied van voetbal in Zuid-Amerika. Uitslag: ik waag me er niet aan. Lichte voorkeur voor Argentinië vanwege Messi uiteraard.

Foto fcbarcelona.com