Nieuws November 2017

Copa del Rey tegen Murcia

FC Barcelona komt woensdagavond in de Copa del Rey thuis in actie tegen Murcia.

Barça heeft zich een uitstekende uitgangspositie verschaft, door de eerste wedstrijd te winnen met 0-3. Ernesto Valverde was heel openhartig tijdens persconferentie voorafgaand aan deze wedstrijd. Hij ziet de noodzaak niet ervan in om de wedstrijd te laten spelen door het sterkste opstelling, om zo de laatste 16 te bereiken. “Het team wat de wedstrijd speelde in Murcia, welke was aangevuld met diverse reserve spelers hebben een goede prestatie neergezet. Een mooie gelegenheid om spelers die niet veel aan bod komen, zo hun wedstrijdritme te laten opdoen. “We hebben ons in de eerste wedstrijd een mooie uitgangspositie verschaft, maar we willen graag voetballen en een goede wedstrijd spelen”. Ook Murcia draait op dit moment beter. Zij hebben 5 van de laatste 6 wedstrijden gewonnen en zullen zich zomaar niet gewonnen geven. Barça moet zeker goed voor de dag komen, om deze wedstrijd te winnen.