Nieuws December 2013

Córdoba - Barça B 1-2

Het beloften elftal van de Blaugrana’s heeft zaterdag de uitwedstrijd met 1-2 gewonnen van Córdoba. Tevens was het de honderdste wedstrijd van coach Eusebio Sacristán.

De thuisploeg begon sterk aan de wedstrijd, maar na een kwartier kantelde de wedstrijd. Aan de kant van Barça B ontwikkelde Dani Nieto zich tot man van de wedstrijd. De aanvallende middenvelder wist zich met zijn snelheid een aantal malen vrij te spelen in de verdediging van Córdoba. Dit leverde een aantal kansen op, waaronder een vrije trap rond het strafschopgebied van de thuisploeg, die uiteindelijk in de muur belandde. Het team van Sacristán kwam na iets meer dan een half uur spelen op een 0-1 voorsprong door een doelpunt van Dani Nieto. Córdoba probeerde zonder succes voor rust nog op gelijke hoogte te komen.

De Andalusiërs begonnen ook goed aan de tweede helft om zo alsnog de gelijkmaker te forceren. Córdoba slaagde hier vijf minuten voor tijd in toen Mendi de gelijkmaker wist te scoren. De euforie aan de kant van de Andalusiërs was van korte duur. In de laatste officiële speelminuut kregen de Catalaanse beloften een penalty, vanwege een overtreding op Dani Nieto. Espinosa wist deze kans te verzilveren waardoor Barça B met de drie punten naar huis gaat.

Barça B is met deze overwinning niet geheel uit de degradatie zorgen. De beloften van FC Barcelona staat 19 punten op de 18e plaats in de Segunda División, slechts één punt meer dan de nummer 19, Hércules, die wel in de degradatiezone staat.

Opstelling Barça B: Ortolá, Gómez, Planas, Ilie, Dongou, Espinosa, Bagnack, Samper, Nieto (92’ Babunski), Edu Bedia en Sanabria (73’ Sandro (79’ Pol Calvet)