Nieuws Juni 2009

Dani Alves scoort voor Brazilië

Brazilië heeft uitstekende zaken gedaan in het WK kwalificatie duel met Uruguay. De opening treffer kwam van Alves. Van grote afstand schoot de Blaugrana de 1-0 binnen doordat de doelman het schot verkeerd beoordeeld. Brazilië won uiteindelijk met 4-0 van het Uruguay van Cáceres.

Messi speelde met Argentinië tegen Colombia. De aanvaller speelde geen goede wedstrijd en heel Argentinië had het moeilijk tegen de Bolivia. Pas na de 1-0 in de 55e minuut van Argentinië krijgen Messi en de zijne motivatie. Dit resulteert meteen in een mooie actie van Messi. De Argentijnen blijven echter steken op de 1-0 voorsprong.

Gudjohnsen moest het met IJsland opnemen tegen ons eigen Nederland. Hoewel Guddy zelf nog wel redelijk speelt wilde de rest van het elftal niet echt meewerken. In de eerste helft was Nederland dan ook veel beter en was de 2-0 voorsprong nog een magere tussenstand. De eindstand werd uiteindelijk 2-1 voor Nederland.

Hleb speelde met Wit-Rusland de gehele wedstrijd tegen Andorra. In een doelpunten festijn wonnen de Wit-Russen met 5-1. Helb speelde een uitstekende wedstrijd maar wist het doel niet te vinden.