Nieuws Juni 2022

Dani Alves verlaat FC Barcelona

De tweede stint van de Braziliaanse vleugelverdediger komt ten einde na 408 competitieve wedstrijden voor de Club te hebben gespeeld.

Eens een culer, altijd een culer. Dani Alves heeft via een bericht op zijn Instagram-account aangekondigd dat hij FC Barcelona gaat verlaten. Hij bedankte iedereen voor zijn ervaringen tijdens zijn twee periodes bij de Catalaanse club als vertegenwoordiger van het eerste team.

Een Barcelona-legende vertrekt, waarbij de Braziliaanse rechtsback negen seizoenen in het Barça-shirt heeft doorgebracht. 408 competitieve wedstrijden, wat neerkomt op de op één na meeste optredens voor de Club door een speler uit het buitenland, met alleen Leo Messi die er meer heeft gespeeld.

Alves: 'Ik heb een groot boek met gouden verhalen geschreven'

Hij had twee periodes bij Barça. De eerste was van 2008 tot 2016 en won 23 titels, waaronder twee trebles, zoals hij eraan herinnerde in zijn social mediapost: "Het zijn 23 titels, twee trebles, een zesvoud en een groot boek met gouden verhalen!".

Hij voegde eraan toe: "Ik ben al meer dan acht jaar gewijd aan deze club, deze kleuren en dit huis. Maar zoals met alles in het leven gaan de jaren voorbij, lopen de paden uiteen en worden de verhalen ergens anders op een ander moment geschreven."

De tweede periode begon in november 2021, hoewel hij pas in januari 2022 opnieuw kon debuteren. Hij voegde in deze periode geen titel toe, maar hij speelde wel 17 wedstrijden (1391 minuten) en scoorde een doelpunt tegen Atletico Madrid, evenals het verstrekken van vier assists.

Foto: www.fcbarcelona.com