Nieuws Mei 2022

De Barça vrouwen pakken de Copa!

De Barça vrouwen sluiten het seizoen af met drie trofeeën na doelpunten van Dolan (eigen doelpunt), María León, Crnogorcevic, Pina, Martens en Alexia bezegelen de bekerwinst in Alcorcón

De Spaanse Super Cup, LaLiga... en nu de Copa de la Reina! De Barça vrouwen sluiten het seizoen 21/22 af met drie titels na een overwinning op Sporting de Huelva met 6-1 in Alcorcón. Een eigen doelpunt, plus doelpunten van María León, Crnogorcevic, Pina, Martens en Alexia zorgden voor een negende Copa-overwinning, de vijfde competitie- en bekerdubbel, en het is nu de tweede keer dat alle drie de titels in hetzelfde seizoen zijn gewonnen.;-p:

Barça domineerde vanaf het begin en hoewel het even tijd kostte om door te breken, stond het bij rust al 2-0 en zag het er positief uit. Sporting de Huelva toonde zich in het begin van de wedstrijd zeer veerkrachtig en had de leiding kunnen nemen als Keane haar hoofd koel had gehouden nadat Anita Marcos na 20 minuten de paal had geraakt.

Uiteindelijk was het een ietwat gelUkkIg doelpunt dat de 1-0 opleverde. María León zette de bal van links voor, Marta Torrejón kopte en raakte de rechterpaal, de bal stuiterde eruit, voordat Fisher probeerde te ruimen en de bal op doelman Dolan ging (25e minuut). Dit leek de wedstrijd ten goede te komen en het duurde niet lang voordat Martens vanaf rechts een corner indraaide voor María León, die een kopbal via de linkerpaal binnenkopte en de stand in de 32e minuut op 2-0 bracht.

Barça kwam na rust naar buiten en wilde de wedstrijd gelijk in het slot gooien, maar het was Sporting die de spanning opvoerde met een doelpunt van Castelló na een rebound (2-1, 62e minuut). De reactie kwam en wederom uit een corner, dit keer stak Martens van links naar Crnogorcevic (3-1, 71e minuut).

Dit team was niet klaar, ook al was de trofee in zicht, Clàudia Pina pakte een rebound na een paging van Alexia en scoorde de vierde (4-1, 80e minuut). Lieke Martens voegde haar twee assists vervolgens toe met een prima kopbal na een voorzet van rechts van invaller Perreira (5-1, 86e minuut). Er was nog tijd voor wie anders dan Alexia om er in de 92e minuut 6-1 van te maken om een geweldige bekerwinst te bemachtigen. Gefeliciteerd kampioenen!

Foto: www.fcbarcelona.com