Nieuws Mei 2017

De Copa del Rey is fantastisch!

Verdediger Jordi Alba liet zijn gedachten gaan over de finale in een interview met Barça TV vanwege de clash op zaterdag tegen Alavés in het Estadio Vicente Calderón in Madrid. "De Copa del Rey is een geweldige en aantrekkelijke competitie vanwege de fans en de sfeer," zei de linksback.

Om voor een derde opeenvolgende keer de beker op te eisen, weet Alba wat Barça moet doen: "Om te winnen moeten we de bal hebben en ze laten lopen om ze te vermoeien, kansen creëren en ons beste voetbal spelen, zo niet dan wordt het moeilijk voor ons."

Andrés Iniesta:

Aanvoerder Andrés Iniesta sprak over de wens van de ploeg om het seizoen goed af te sluiten in een interview met de Catalaanse radiostation RAC1. "Het is een nieuwe prijs en het kan ons helpen het seizoen op de best mogelijke manier af te sluiten." zei de man van La Mancha. Met betrekking tot Barça's tegenstander in de Copa del Rey finale op zaterdag maakte Iniesta duidelijk dat het niet makkelijk zal worden. "Alavés heeft een goed seizoen gedraaid en ze bevinden zich op een belangrijk moment in hun geschiedenis," concludeerde Iniesta.

Carles Puyol:

Voormalig Barça capitan Carles Puyol sprak ook met Barça TV en kijkt uit naar de wedstrijd tegen Alavés. "De Copa del Rey finale is een van de beste wedstrijden van het seizoen." "De fans volgen het intens en de sfeer is altijd geweldig." zei de man die tussen 1999 en 2014 Barça-speler was.

Klik HIER voor de video