Nieuws April 2013

De focus op Levante

Zaterdagavond om 20:00 uur staat voor Barça de wedstrijd tegen middenmoter Levante op het programma. Voor de Catalaanse club komt het kampioen iedere week steeds een stukje dichterbij. Het team van Vilanova moet nog negen punten behalen en dan mag het de kampioensbeker in ontvangst nemen.

Toch zal Barça niet op volledige sterkte aantreden tegen Levante, want dinsdag staat de eerste wedstrijd van de halve finale Champions League op het programma en daarom zal Vilanova enkele spelers rust geven. Zo zal er geen risico genomen worden met Messi. Ondanks dat hij de groepstraining heeft hervat, zal er met de Argentijnse superster geen risico genomen worden.

Naast Messi is het zeker dat Pinto, Puyol en Mascherano vanwege blessures er niet bij zullen zijn. Voor Busquets geldt hetzelfde als Messi, hij heeft tijdens de trainingen veel vooruitgang geboekt, maar ook met hem zal Vilanova geen risico nemen.

De tegenstander, Levante, zal zich na de verliezen tegen Deportivo (0-4) en Real Madrid (5-1) willen herstellen en in 2013 hebben ze nog geen uitwedstrijd gewonnen. Bij de ploeg uit Valencia is Iborra afwezig vanwege een schorsing. Voor Levante staat er weinig meer op het spel dit seizoen. De ploeg staat veilig in de middenmoot en met een achterstand van tien punten is Europees voetbal eigenlijk ook niet meer haalbaar. Hierdoor kan de ploeg wel vrijuit voetballen zonder druk.

De wedstrijd is om 20:00 uur live te zien op sport1, maar als u de wedstrijd niet kan zien, kan u via Twitter een live verslag van de Fan Club Barcelona volgen.