Nieuws April 2013

De perfecte wedstrijd

Abidal maakte zaterdagavond zijn volgende stap voor zijn definitieve terugkeer. Hij mocht tegen Levante in de basis starten. Voor de wedstrijd stond hij gedurende 30 seconden roerloos op het veld met zijn armen geruist iets onder de taille en het hoofd iets schuin, te bidden. In het gebed bedankte hij voor de bescherming in het verleden.

Na dit belangrijke moment voor hem, begon voor Abidal de perfecte wedstrijd. Hij speelde wedstrijd zonder ongecontroleerde acties en zonder andere fouten. Ook was hij snel en hij anticipeerde goed op wat er ging komen en hiermee straalde hij veel vertrouwen uit in de verdediging.

De bijna 71.000 toeschouwers begroette de Fransman met een staande ovatie en reageerde met applaus op goede verdedigende acties. Na de wedstrijd had iedereen in het stadion het over de goede vorm van Abidal. Voor ‘Abi’ was het mooiste moment van de wedstrijd na 75 minuten. Vilanova had Bartra en Alexis laten warm lopen en vlak voor de wissel vroeg de coach of de verdediger gewisseld moest worden, maar Abidal voelde zich goed en wilde de wedstrijd uitspelen.

Door het weigeren van de wissel en de statistieken van de wedstrijd, 18x de bal veroverd en 0x de bal verloren, kunnen we concluderen dat Abidal na 14 maanden weer terug is bij FC Barcelona. Dit besefte Abidal na de wedstrijd zelf ook, hij verliet als laatste het veld en de dromen die hij zo vaak in het ziekenhuis had, waren in de wedstrijd tegen Levante uitgekomen.