Nieuws Mei 2013

De records na Espanyol - Barça

Na de 0-2 overwinning bij Espanyol heeft
FC Barcelona weer een aantal records geëvenaard of gebroken.

- Deze overwinning was de 14e uitoverwinning.
  Een evenaring van het eigen record.

- Er zijn 52 treffers in de uitwedstrijden gemaakt.
  Hiermee verbetert Barça het record van vorig
  seizoen van Real Madrid met één doelpunt.

- De Blaugrana’s hebben in alle competities buiten Camp Nou een recordaantal keer
  gescoord. Dit zijn 71 doelpunten. Het record stond op naam van de Koninklijke.
  In het vorige seizoen wist Real Madrid 69 keer buiten het eigen stadion te scoren in
  alle competities tezamen.

- Na de overwinning tegen Espanyol heeft Barça 97 punten. Met nog een wedstrijd
  te gaan, kan het Catalaanse team het record van 100 punten evenaren. Dit record
  is sinds vorig seizoen in handen van Real Madrid.

Naast de records, zijn er ook een aantal persoonlijke hoogtepunten voor enkele spelers. Zo heeft Alexis Sánchez in zijn laatste vier wedstrijden gescoord. In zijn laatste zeven wedstrijden, wist de Chileense spits zes maal te scoren en gaf hij vijf assists. Daarnaast heeft Pedro Rodríguez zijn tiende treffer van het seizoen gemaakt. Dit is even veel als de jonge Catalaan voor het Spaanse nationale elftal heeft gescoord. Er is n de uitwedstrijd tegen stadsgenoot Espanyol ook nog een jubilaris te melden. Thiago Alcántara heeft zondag zijn 100e wedstrijd gespeeld. Zijn debuut maakte hij op 17 Mei, 2009 in de met 2-1 verloren uitwedstrijd tegen Mallorca.