Nieuws April 2012

Drie jaar na de knal van Iniesta

Woensdag staan Chelsea en FC Barcelona opnieuw tegenover elkaar in de halve finale van de Champions League. Drie jaar geleden was het Andrés Iniesta die de Catalanen richting de finale schoot.

In de eerste wedstrijd speelden de grootmachten met 0-0 gelijk in het Camp Nou, waarna de beslissing dus op Stamford Bridge moest vallen. Met een zondagsschot schoot Essien 'The Blues' al snel op voorsprong en lange tijd leek het erop dat FC Barcelona uitgeschakeld zou worden. Tot de allerlaatste minuut: met een snoeihard schot pegelde Iniesta zijn ploeg alsnog naar de finale.

Woensdag is het net geen drie jaar later (in 2009 speelden de ploegen op 6 mei tegen elkaar), dat Barça en Chelsea elkaar opnieuw ontmoeten in de halve finale. De return in Camp Nou is dinsdag op 24 april, de andere halve finale gaat tussen Bayern München en Real Madrid.