Nieuws Mei 2014

Drie titels in één weekend

Waar het voetbalteam van Barça teleurstelde met een 2-2 gelijkspel tegen Getafe, wonnen er drie andere teams afgelopen weekend een titel.

Niet iedereen weet dat FC Barcelona meer is dan alleen een voetbalclub. Naast een vrouwenvoetbalelftal heeft de club teams die spelen op het hoogste niveau bij basketbal, rollerhockey, handbal en zaalvoetbal. Met nog amateurteams bij sporten zoals veldhockey, rugby, atletiek, volleybal,ijshockey en skaten is Barça de grootste multi-sportclub van Europa.

Afgelopen weekend waren er drie successen die we niet onvermeld kunnen laten. Zo wonnen de mannen van het rollerhockeyteam voor de 20e keer de Europa League. In het eigen Palau versloegen de Catalanen hun tegenstander Porto met 3-1.

Bij het zaalvoetbal was er ook succes. Met de Europa League op zak veroverde Barça Alusport in Bilbao de Spaanse Cup door met 4-3 te winnen van El Pozo. Het was alweer de vierde titel voor de zaalvoetballers, die in de extra tijd toesloegen. De landstitel kan ook nog gewonnen worden dit seizoen!

Tenslotte aandacht voor de handballers van Barça die in Pamplona voor de 18e keer de Spaanse Cup wonnen. Geen verkeerd weekend dus!