Nieuws November 2023

Duur puntenverlies

Het is FC Barcelona niet gelukt de 3 punten mee te nemen bij Rayo Vallecano. En eerlijk gezegd, hadden ze daar ook geen recht op. Onsamenhangend spel ondanks de terugkeer van Frenkie die logischerwijs nog wedstrijdritme mist.

Rayo begon fel aan de wedstrijd met 2 kansen binnen 10 minuten, vakkundig gestopt door Iñaki Peña. Ter Stegen ontbrak vanwege een blessure. Na 14 minuten de 1e dreiging van Barça door een schot van Pedri. Even later gevolgd door een schot van Yamal tussen de palen. De keeper van Rayo wist hier wel raad mee.

In de 39e minuut een fraaie treffer van Rayo: Unai López schiet met zijn buitenkant rechts de bal achter Iñaki Peña: een verdiende 1-0 voor Rayo. FC Barcelona kon daar weinig tegenover stellen. Ongevaarlijke doelpogingen zoals in de 53e minuut een kopbal van Torres.

Xavi was niet tevreden: in de 55e minuut Joao Félix en Gúndogan voor Romeu (die duidelijk het niveau niet aankan) en Torres. Meteen daarna een kopbal van Pedri die net over het doel van Rayo gaat.

In de 75e minuut nog 2 wissels van Xavi: Raphinha en Fermín voor Yamal en Pedri. Resulterend in een schot op de paal van Raphinha. Niet het goede spel maar het harde werken zorgde ervoor dat het 1-1 werd door een eigen doelpunt van Lejeune in de 83e minuut.

Beide ploegen vonden het prima zo. Kansen werden niet meer gecreëerd. Een teleurstellend gelijkspel. Als Girona en Madrid op zondag winnen, wordt het verschil alleen maar groter.

Dinsdag 28 november 21.00 uur de Champions League wedstrijd thuis tegen Porto.

Zondag 3 december 21.00 uur de altijd lastige wedstrijd thuis tegen Atlético Madrid.

En dan zondag 10 december 21.00 uur de topper thuis tegen Girona.

3 zeer belangrijke wedstrijden!!

Visca Barça!!!

Opstelling: Iñaki Peña, Balde, Christensen, Cancelo, Martínez, Frenkie, Romeu (55” Gúndogan), Pedri (75”Fermín), Torres (55”Félix), Yamal (75”Raphinha). Lewandowski

Foto: fcbarcelona.com