Nieuws Augustus 2022

Een schitterende avond!!

91.062 enthousiaste supporters in Camp Nou. Benefietwedstrijd voor het goede doel: ALS. Tegenstander: Manchester City. Trainer: Pep Guardiola, vriend van Xavi. 6 doelpunten, eerlijk verdeeld: 3-3. Met miljoenen voor de buis.

Man van de wedstrijd: Juan Carlos Unzué. Het initiatief voor deze avond kwam van hem. Oud Barça speler (keeper, keeperstrainer, assistent van de hoofdtrainer) en helaas geveld door ALS. Voor de wedstrijd gaf hij een indrukwekkende speech. En natuurlijk mocht hij de aftrap doen. En gedurende de wedstrijd een warm plekje, de eerste helft naast Pep en de tweede helft naast Xavi.

Het doel van vanavond was niet om te winnen. Beide coaches stuurden dan ook een mix van oud en jong het veld in. Barça begon de wedstrijd aanvallend. Kansen voor Aubameyang, Kessié en Raphinha. Maar het was City dat na 21 minuten via Álvarez scoorde. Voor de rust toch nog 1-1 door een prima goal van Aubameyang. Publiek op de banken!

Iñaki Peña wist na rust doelpunten van Álvarez te voorkomen. Een foutje in de verdediging van City. Na 66 minuten 2-1 via de Jong. De vreugde duurde niet lang. In de 70e minuut scoorde City, via Palmer, de 2-2. Minuut 79: assist Sergi Roberto op Memphis: 3-2 Barça. Inmiddels ging de wave door het stadion. De supporter hadden een schitterend avond!

Maar toch even schrikken. Mbete werd via een brancard het veld afgevoerd na een kopduel met Christensen. Dat zag er niet goed uit. Heel veel beterschap Mbete.

Uiteindelijk werd het 3-3 door en benutte penalty van Mahrez.

Hulde aan de organisatie (Unzué), aan de beide teams, aan alle scheidsrechters, aan Guardiola en Xavi, aan de spelers, aan de toeschouwers, aan de kijkers voor de buis en aan allen die een steentje bijdragen aan deze verschrikkelijke ziekte ALS.

Laten we hopen dat het ingezamelde geld gebruikt wordt voor de vele goede onderzoeken die lopen. Wereldwijd.

Foto: fcbarcelona.com