Nieuws April 2023

Eenvoudige zege op Betis

In een, ondanks de regen, goed gevuld Spotify Camp Nou (bijna 89.000 toeschouwers) versloeg FC Barcelona met gemak Real Betis. Eindstand: 4-0. Weer een stap dichterbij het kampioenschap! Revanche op de slechte wedstrijd tegen Vallecano.

Barça ging dan ook voortvarend van start. Meteen druk op het doel van Betis. Taakgericht. Raphinha nam het voortouw. Zijn corner leidde tot de 1-0 via een kopbal van Christensen. Laatste doelpunt van Christensen was van 2017! Dolle vreugde.

2 x geel dus rood voor een speler van Betis. De opdracht werd alleen maar gemakkelijker. Eeen volgend doelpunt kon niet uitblijven. 2-0 Lewandowski (zijn 19e) na een assist van Koundé. 3 minuten later een (net geen buitenspel) doelpunt van Raphinha na een assist van Busquets: 3-0.

En het publiek bleef maar zingen en klappen. Blij met de voorsprong. Ruststand: 3-0. Barça nam in de 2e helft wat gas terug. In de 57e minuut nog een schot op de paal van onze Poolse vriend. Xavi ging wisselen: Alonso en Fati voor Christensen en Frenkie. 10 minuten later kwamen Kessié en Dembélé (!!) voor Pedri en Raphinha.

Maar de mooiste wissel moest nog komen. Nadat een eigen doelpunt van Betis de stand op 4-0 bracht kwam de pas 15-jarige Lamine Yamal in het veld voor Gavi. Ongehoord: zo jong en al zo goed!! Yamal had in de 86e minuut de 5-0 op zijn schoen maar de keeper van Betis reageerde alert.

En zo was het een mooie avond in Spotify Camp Nou. Door de winst van Madrid blijft het verschil 11 punten. Ter stegen hield voor de 24e maal de 0. Een clubrecord!

Volgende wedstrijd: dinsdag 2 mei 19.30 uur in Camp Nou tegen Osasuna. Wat zijn we dicht bij het kampioenschap!!

Visca Barca!!

Opstelling: Ter Stegen, Koundé, Christensen (60’ Alonso), Araújo, Balde, Pedri (73’Dembélé), Busquets, Frenkie (60’Fati), Gavi (85’ Yamal), Raphinha (73’Kessié). Lewandowski

Foto:fcbarcelona.com