Nieuws Mei 2017

Eerste Barça-legends bevestigd

In navolging van de 3-2 zege die Barça Legends eerder dit jaar tegen Real Madrid Legends boekte staat er nu ook een tweede duel op het programma. Alle inkomsten van het duel zullen naar het PCCB-project gaan, een nieuw te bouwen ziekenhuis in Barcelona om kanker te bestrijden. Door de lage toegangsprijs kan ook iedereen genieten van oud-spelers. In het duel tegen Real gaf Ronaldinho nog acte de présence, maar hij is vooralsnog nog niet bevestigd.

Namen voor het duel, dat tegen de legendes van Manchester United gespeeld zal worden, zijn er al wel. Onder andere Belletti, Nadal en Giuly zijn bevestigd. Belletti was in 2006 matchwinner in de Champions League-finale, terwijl Nadal de befaamde rechtsback uit het Dream Team is. Andere namen zijn Juan Carlos, Popescu, Andersson, Mendieta en Julio Salinas. De volledige lijst met spelers zal in de komende weken bekend worden gemaakt. Op 30 juni spelen de Legends in Camp Nou, terwijl op 2 september op Old Trafford de Barça-ploeg aan zal treden voor de terugwedstrijd.