Nieuws September 2013

Eerste Clásico voor Barça B

Aanstaande zondag speelt Barça B om 12.00 uur in het eigen Mini Estadi tegen Real Madrid Castilla. Van de zeventien voorgaande Mini Clásico’s die in Barcelona werden gespeeld, wonnen de Catalaanse beloften er acht. Vier maal werd het gelijk en vijf maal wisten de Madrilenen te winnen.

De meest recente wedstrijd tussen de beloften van de Blaugrana’s en de Koninklijke in het Mini Estadi, wist Barça B met 3-1 te winnen. De Madrileense beloften kwamen in de eerste helft op voorsprong door een goal van Morata, maar twee doelpunten van Sergio Araujo en een goal van Gerard Deulofeu aan Catalaanse zijde bepaalden de eindstand.

In het 1997/98 speelden de toenmalige beloften van de Blaugrana’s misschien wel de meest memorabele wedstrijd tegen de Koninklijken. In een play off voor promotie naar de Segunda División wist Barça B, met onder andere Xavi Hernández en Carles Puyol in het team, deze wedstrijd met 5-0 te winnen.