Nieuws November 2013

Eerste tegenstander Copa del Rey bekend

Vrijdagochtend vond in Madrid de loting voor de ronde van de laatste 32 in de Copa del Rey 2013/14 plaats. FC Barcelona werd daarbij gekoppeld aan FC Cartagena, en de eerste wedstrijd van het tweeluik zal of op 7 of op 8 december gespeeld worden. Dat zal zijn in het Cartagonova, een stadion dat gebaseerd is op hetzelfde ontwerp as dat van Barça’s Miniestadi! De return wordt op 18 december in Camp Nou gespeeld.

FC Cartagena bezet momenteel de tweede plek in hun División 2B groep, net achter Albacete Balompié. Tot dusver hebben ze in twaalf wedstrijden, onder leiding van Luis García Tevenet, acht zeges geboekt, twee keer gelijk gespeeld en twee wedstrijden verloren.

Titelverdediger Atlético Madrid zal het opnemen tegen Sant Andreu, een club uit een noordelijk district van de stad Barcelona. Real Madrid werd geloot tegen Olímpic de Xàtiva, dat uit de regio van Valencia komt.

Met de loting zijn ook de wegen van de topteams van Spanje bepaald. Voor Barça betekent dit dat zij hun eeuwige rivaal uit de Spaanse hoofdstad niet eerder kunnen tegenkomen dan in de finale van het nationale bekertoernooi. Atlético kan daarentegen wel hun stadsrivaal treffen. Vorig seizoen versloegen zij Madrid in diens eigen Santiago Bernabéu en legden daarmee beslag op de Spaanse beker.