Nieuws Augustus 2012

Eerste training zonder internationals

Nu de seizoensvoorbereiding over is en de spelers twee dagen rust hebben gehad, trainde maandagochtend de selectie van FC Barcelona. Maar liefst elf spelers waren afwezig wegens internationale verplichtingen, waardoor Tito Vilanova over slechts tien spelers kon beschikken: Xavi, Villa, Pinto, Jordi Alba, Adriano, Dos Santos, Montoya, Fontàs, Bartra en Puyol. De aanvoerder van de blaugranas miste de wedstrijd van zaterdag in Boekarest wegens een verrekte spier, maar trainde weer volop mee. Tello, Sergi Roberto en Bañuz van Barça B maakten de trainingsselectie compleet.

Ook Thiago Alcántara stond op het trainingsveld, maar hij trainde apart van de groep. Hij heeft nog altijd last van een zwelling in zijn rechterkuit nadat hij aan het einde van het vorige seizoen een schop op zijn kuit kreeg.

De training was gefocust op de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen tegen Real Sociedad. Woensdag zullen de spelers opnieuw trainen, ook dan nog zonder hun internationale collega’s.