Nieuws Mei 2022

Eindsprint Barça

Door de verliespartijen tegen Rayo en Cadiz wordt het voor Barça nog een hele toer om de 2e plek vast te houden. De stand op dit moment:

1. Real Madrid 81 punten en kampioen

2. FC Barcelona 66 punten (34 wedstrijden)

3. Sevilla 64 punten (34 wedstrijden)

4. Atlético 61 punten (34 wedstrijden)

5. Betis 58 punten (34 wedstrijden)

6. Real Sociedad 56 punten (34 wedstrijden)

Verschil tussen Barça en Sevilla bedraagt slechts 2 punten. Tussen Barça en Atlético 5 punten. Resterende wedstrijden:

1. Betis FC Barcelona zaterdag 7 mei 21.00 uur

2. FC Barcelona Celta de Vigo dinsdag 10 mei 21.30 uur

3. Getafe FC Barcelona zondag 15 mei 18.30 uur

4. FC Barcelona Villarreal zondag 22 mei n.n.b.

Op papier is het eenvoudig. De laatste 4 wedstrijden winnen en de 2e plaats is binnen. Van belang is zeker de thuiswedstrijden tegen Celta en Villarreal in winst om te zetten. Sevilla hijgt in de nek van Barça. De uitwedstrijden zijn niet gemakkelijk: uit naar Betis en uit naar Getafe (altijd beladen).

Geen gemakkelijke opgave voor Xavi gezien ook de vele blessures:

Pedri (hamstring), Dest (spierblessure), Nico (gebroken teen), Sergi Roberto (spierblessure), Braithwaite (herstellend van Corona), Piqué (spierblessure)

De vele wedstrijden eisen zijn tol. Gelukkig heeft Xavi nog een paar getalenteerde spelers achter de hand.

Visca Barça!!

Foto:fcbarcelona.com