Nieuws November 2022

EL: Barça loot Manchester United

In de tussenronde van de Europa League heeft FC Barcelona een zware tegenstander getroffen: Manchester United. Het team van trainer Eric ten Hag (voormalig coach van Ajax) en spelers als Cristiano Ronaldo, Antony (ex-Ajax), Christian Eriksen (ook ex-Ajax) en Marcos Rashford

Op 16 februari eerst de thuiswedstrijd in het Spotify Camp Nou en op 23 februari de uitwedstrijd in Manchester. Bepaald geen gemakkelijke opgave! De teams die als derde in de Champions Leagues groepen eindigden, spelen tegen de nr’s 2 uit de Europa League poules. Een zware tegenstander dus: 3 maal de Champions League gewonnen en in 2017 de Europa League. 20 x kampioen van Engeland.

Barça versloeg United in 2009 en 2011 in de Champions League. Niets is onmogelijk; een wedstrijd begint altijd met 0-0. Opmerkelijk is natuurlijk de komst van Cristiano Ronaldo naar ons mooie Barcelona. Hij zal niet warm ontvangen worden. Het is inmiddels nog winter…….

Overige wedstrijden in deze tussenronde:

Juventus – Nantes

Sporting Portugal – Midtjylland

Shaktar Donetsk – Stade Rennes

Ajax – Union Berlin

Bayer Leverkusen – AS Monaco

Sevilla – PSV

FC Salzburg – AS Roma

Manchester United bezet op dit moment de 5e plaats in de Premier League met een achterstand van 11punten op Arsenal. En wij staan bovenaan…..

Visca Barça!!