Nieuws April 2011

El Mundo Deportivo en Sport loven Afellay

Zijn assist bij de 0-1 tegen Real Madrid, betekende misschien wel zijn definitieve doorbraak bij FC Barcelona. El Mundo Deportivo en Sport loven Afellay op hun websites.

Alhoewel hij pas één doelpunt heeft gemaakt voor Barça, zijn de Spaanse kranten El Mundo Deportivo en Sport erg te spreken over Afellay. “Zijn eerste doelpunt als Blaugrana werd uitbundig gevierd door Messi, Pedro en Xavi. Dat zegt genoeg”, schrijft El Mundo Deportivo op haar website. Sport: “Zijn invalbeurt in Bernabeu tijdens de halve finale van de Champions League bewees zijn waarde voor de ploeg. Afellay gaat een hele grote worden.”
Harry van Raaij, ex-president van PSV, geeft op de site van El Mundo Deportivo aan dat Afellay erg gemist wordt door PSV. Met duidelijke woorden geeft hij de waarde van Afellay aan:“Zijn verkoop kost PSV de titel.”
De kans is groot dat Afellay de komende wedstrijden meer speelminuten gaat krijgen bij Barça. Niet alleen vanwege de minder belangrijke wedstrijden die er aan zitten te komen, maar ook simpelweg door zijn goede spel. De fanclub zal de Nederlander op de voet blijven volgen.