Nieuws April 2017

Espanyol - Barça 0-3

De blaugranas hebben ook de tweede stadsderby van het seizoen gewonnen. Zaterdagavond wist het team van Luis Enrique in Estadi Cornellà-El Prat met 0-3 te winnen van stadsgenoot Espanyol.

De thuisclub wist het Barça in de eerste helft nog lastig te maken, maar dit leidde niet tot grote kansen. Naarmate de eerste helft vorderde, kregen de blaugranas het overwicht. Zowel Neymar, Ivan Rakitić en Sergi Roberto konden het team van Luis Enrique voor rust op voorsprong zetten, maar slaagden er niet in te scoren. Espanyol wist in de eerste minuten via Jurado gevaarlijk te worden, maar dit niet in de score uit te drukken. Hierdoor werd de ruststand bepaald op 0-0.

Na rust wist Luis Suárez binnen vijf minuten de score te openen. Jurado wilde de bal terugspelen op keeper Diego López, maar gaf onbedoeld een assist op de Uruguayaan, die deze buitenkans niet liet liggen en Barça op een 0-1 voorsprong zette. Een kwartier voor tijd bereikte Lionel Messi na een fraaie solo Ivan Rakitić, die de bal in de verre hoek schoof en de score verdubbelde. Het duel was na deze treffer definitief gespeeld. Toch was de eindstand nog niet bepaald. Enkele minuten voor tijd was het Messi met een mooie pass op Neymar, die deze pass niet voldoende onder controle kreeg. De defensie van de thuisclub kreeg de bal niet weg, waarna Suárez de eindstand bepaalde op 0-3.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Alba, Umtiti, Piqué, Sergi Roberto, Busquets, Rakitić, Gomes (78' Mascherano), Neymar, Messi, Suárez.