Nieuws Januari 2020

Espanyol - Barça 2-2

Zaterdagavond werd in Cornellat el Prat het duel tussen Espanyol en Barça gespeeld. Het was een verhitte wedstrijd met zelfs nog een rode kaart voor Frenkie de Jong. In het enerverende duel werden de punten gedeeld.

De thuisclub begon, zoals gebruikelijk, fanatiek aan het duel. De blaugranas probeerden hier tussenuit te voetballen. In de openingsfase van de wedstrijd waren er geen grote kansen te melden. Naarmate het duel vorderde, leek het team van Abelardo Fernández er een fysiek duel van te maken. Espanyol kwam daarom ook halverwege de eerste helft op voorsprong. David Lopez kreeg vrij makkelijk een vrije trap, die hijzelf uiteindelijk binnen kopte. Barça bleef combineren en de opening zoeken. De grootste mogelijkheid kwam na iets meer dan half uur spelen toen Leo Messi een vrije trap kreeg. Deze werd doorgekopt door Clément Lenglet. Deze kopbal ging ruim naast. In de laatste minuten voor rust kreeg het team van Ernesto Valverde een aantal goede kansen. Eerst kreeg Messi een kopkans en slechts een minuutje later verdween het puntertje van Luis Suárez tegen de paal. Messi’s vrije trap van weer een minuut later was een makkelijke vangbal voor doelman Diego Lopez. Helaas werd er voor rust niet meer gescoord, waardoor de ruststand werd bepaald op 1-0.

Na rust ging Barça hard van start. Dit resulteerde al binnen vijf minuten na rust in een doelpunt van Suárez, die voor de gelijkmaker zorgde. De blaugranas bleven het betere van het spel houden. Nog binnen het uur betaalde dit zich uit. Suárez gaf de bal voor, waarna Arturo Vidal de bal hard binnen kopte en Barça op voorsprong zette.Het spel ging op en neer, maar het team van Ernesto Valverde bleef de bovenliggende partij. Een kwartier voor tijd was er een smet op de wedstrijd. Frenkie de Jong kreeg halverwege de tweede helft zijn eerste gele kaart omdat hij de aanval met een overtreding stopte. Een kwartier voor tijd moest Frenkie nog eens aan de noodrem trekken, wat hem op zijn tweede gele kaart kwam te staan. De thuisclub leek door deze man meer situatie een tweede adem te krijgen. Invaller Wu Lei schoot de gelijkmaker binnen. In de hectische slotfase werd niet meer gescoord en bleef het 2-2

Opstelling Barça: Neto, Alba, Lenglet, Piqué, Sergi Roberto, Rakitić (46’ Vidal), Busquets, Frenkie de Jong, Messi, Griezmann (80’ Semedo) en Suárez.

Foto: www.fcbarcelona.cat