Nieuws Juni 2009

Eto’o hoeft niet weg

Barcelona’s president Joan Laporta en de zaakwaarnemer van Samuel Eto'o, Josep Maria Mesalles, hebben maandagmorgen gesproken over de toekomst van de spits uit Kameroen. Volgens Mesalles is van een verstoorde relatie tussen speler en club geen sprake.

Op een persconferentie gaven beide partijen aan met elkaar verder te willen. Het contract van Eto’o loopt nog een jaar door, tot juni 2010. Dit was tevens een van de gespreksonderwerpen, over een jaar kan de speler immers voor niks de deur uit lopen. Volgens zijn zaakwaarnemer vind de man van 36 doelpunten echter geen plek beter om te leven dan Barcelona. Van de andere kant gooit Messales de deur voor andere clubs ook niet volledig dicht. Wanneer er een club komt die de afkoopsom wilt betalen,is dit voor de speler ook gunstig.

Een vergelijking met vorig seizoen lijkt eenvoudig gemaakt, groot verschil is echter dat de club de speler op dat moment niet meer nodig had terwijl ze hem nu graag behouden.