Nieuws Mei 2009

Eto’o wil niet geruild worden tegen Ibrahimovic

Voor het seizoen al voorbij is, worden er al vele geruchten verspreid over mogelijk transfers in de aanstaande zomerperiode. In Italië gaat het gerucht dat Inter Milan en FC Barcelona het wel eens akkoord kunnen zijn met een ruil tussen Eto'o en Ibrahimovic.

Samuel Eto’o echter wil niet geruild worden tegen de aanvaller van Inter Milan. Er is volgens hem namelijk voor een spits geen beter elftal om in te spelen dan FC Barcelona.

“Waarom zouden we moeten veranderen? Dit elftal heeft dit jaar 150 doelpunten gescoord. Voor een spits is er geen beter elftal dan Barça omdat naast de doelpunten je elke keer met het gevoel naar huis gaat iets nuttigs te hebben gedaan voor je medespelers. Deel te hebben genomen aan een feest.”

De speler uit Kameroen zegt zich niet voor te kunnen stellen in een ander elftal dan dat van Barça te spelen en dat geruchten die wijzen op een ruil tegen Ibrahimovic in de internationale voetbalwereld normaal zijn.

Los van het geruchtencircuit is Eto'o er wel van overtuigd dat de finale van de Champions League op de 27ste mei in Rome tegen Manchester United de belangrijkste wedstrijd van een fenomenaal seizoen voor de spelers van Barça zal worden. Terugkijkend op het begin van het seizoen, toen hij eigenlijk naar een andere club mocht uitkijken, refereert Eto’o nuchter: "Mijn leven is altijd moeilijk geweest. Ik heb altijd moeten vechten. Niemand heeft me iets cadeau gedaan. En dit keer is dat ook niet gebeurd. Ik heb 29 doelpunten gescoord dit seizoen, mijn record.”

Volgens de spits is coach Pep Guardiola een 'aanhanger van de gedachte om het elftal goed te laten spelen'. De speler uit Kameroen zei dat hij telkens de neiging heeft te glimlachen als hij hoort over het geweldige spel van FC Barcelona.

“Bij wonderen is er altijd een geluksfactor terwijl er bij wat wij gedaan hebben er niets toevallig is. Pep Guardiola heeft dat al vanaf de eerste dag geweten.”