Nieuws Oktober 2010

Eto’o woont training Barça bij

Samuel Eto’o was woensdag voor het eerst sinds zijn vertrek naar Inter een jaar geleden weer bij FC Barcelona toen hij de Ciutat Esportiva bezocht om zijn voormalige teamgenoten te zien en samen te komen met Andoni Zubizarreta en de staf van het jeugdteam om over zijn liefdadigheidsproject te praten.

De spits van Kameroen, die vijf jaar lang bij Barça speelde onder de verjongingsperiode van Frank Rijkaard en daarna Pep Guardiola, verraste de Blaugrana sterren toen hij verscheen en toekeek hoe de spelers aan de tand gevoeld werden. Nadat hij de kleedkamers bezocht had om zijn vrienden toe te spreken, greep Eto’o zijn kans om de training van het eerste team, inclusief de internationals, bij te wonen. Hij praatte met verschillende stafleden, maar maakte ook een praatje met Guardiola en had plezier met de spelers terwijl ze aan hun trainingsroutine werkten. Lionel Messi was duidelijk blij met de komst van de ster die hij ooit voorzag van zoveel geweldige doelpunten.

Eto’o bevestigde dat hij naar de Ciutat Esportiva was gekomen om samen te komen met Zubizarreta, Barça’s sportdirecteur van het professionele voetbal, en met de mensen die verantwoordelijk zijn voor organisatie van de jeugd. Dit was om de banden die het Samuel Eto’o Fonds heeft met de Fundació FC Barcelona te onderhouden.