Nieuws November 2013

Fàbregas: “We moeten met ambitie blijven spelen”

Na de training van vrijdag heeft Cesc Fàbregas gesproken met de pers. De aanvallende middenvelder reageerde in eerste instantie op de nederlaag in de Champions League tegen Ajax op dinsdag. Fàbregas benadrukte dat het geen collectief falen was van de Blaugrana’s: “We hebben hard gewerkt, maar we stonden verkeerd, waardoor we steeds een stap te laat waren. Dit resulteerde in de eerste nederlaag in 21 wedstrijden.” De middenvelde stelde de pers gerust dat er geen reden was om zorgen te maken. “Deze wedstrijd tegen Ajax geeft maar weer aan dat we iedere wedstrijd honderd procent moeten geven”, aldus de Catalaanse middenvelder, die het niet helemaal eens was met de kritiek. “Het team verdiende dit niet. We hebben bewezen dat we een kwalitatief goede ploeg hebben. Er kan altijd een mindere wedstrijd tussen zitten.”

Cesc gaf tevens aan de nare smaak van de nederlaag weg te willen spoelen: “We hebben verloren omdat we niet goed genoeg speelden. Dat moet beter. We zullen fel en met ambitie moeten spelen. Daarnaast moeten we nu onze weerbaarheid tonen door vanuit onze eigen kracht uit te moeten gaan.”