Nieuws Februari 2013

Fàbregas: “Wil carrière bij Barça afsluiten”

Dat Cesc Fàbregas meer dan aardig kan voetballen wisten wij al, maar de middenvelder kan ook nog eens goed koken. De 25-jarige Catalaan is binnenkort te zien als kok in een televisiespot van Estrella Damm, een bierbrouwerij uit Barcelona die erg populair is in Catalonië. Na de opnames had Fàbregas de tijd om vragen te beantwoorden van de aanwezige pers.

Toen hem werd gevraagd naar de tweestrijd met AC Milan in de Champions League zei hij: “De komende twee weken worden heel belangrijk voor ons, het wordt een lastige opgave maar we hebben nog steeds veel vertrouwen in onszelf.” De Blaugrana verwerpt het idee dat Barça de favoriet is in het duel met de Italianen. “Het gaat erg lastig worden, wij moeten als team op de toppen van onze kunnen spelen. Milan heeft een goede ploeg, en is een club met veel historie. Als wij niet 100% zijn, gaan wij niet door naar de volgende ronde.”

De wedstrijden in de Champions League zijn voor Fàbregas erg belangrijk. Als oud speler van Arsenal wil hij graag de finale in Londen spelen. “Ik ben erg gedreven om de finale te gaan spelen op Wembley en te winnen. De Champions League winnen met Barça, is het beste cadeau wat een voetballer zich kan wensen.”

Nadat Fàbregas de jeugdopleiding verliet voor een avontuur in Engeland, is hij inmiddels bezig aan zijn tweede seizoen bij Barça. “Ik ben teruggekomen om hier te blijven voor de rest van mijn carrière. Als het aan mij ligt, en alles gaat goed, vecht ik zo hard ik kan om bij Barça met pensioen te gaan.”