Nieuws September 2023

FC Barcelona – Antwerp FC: 5-0

Een eenzijdige wedstrijd. Antwerp had geen schijn van kans tegen een oppermachtig Barça. Sterke opstelling van Barça: Lewandowski als diepste spits met daarachter Joao Félix, Raphinha en Gúndogan. Gavi en Frenkie op het middenveld en een oersterke verdediging met Cancelo, Koundé, Christensen en Balde. En natuurlijk zoals altijd onze fabelachtige keeper: Marc-André ter Stegen.

De 1-0 liet niet lang op zich wachten: in de 11e minuut een doelpunt van Joao Félix: een schot in de korte hoek. Assist Gúndogan. En Barça was hongerig. En Antwerp was niet in staat het tij te keren. In de 19e minuut de 2-0 door Lewandowski na een assist van Joao Félix. Antwerp FC werd overrompeld. 4 minuten later ook nog pech voor de Belgische kampioen: een eigen doelpunt van Bataille: 3-0. Antwerp creëerde in de 44e minuut zowaar een schot op doel maar ter Stegen stond op de goede plaats.

In de tweede helft eenzelfde spelbeeld. De vraag was hoe hoog de score uit zou vallen. In de 53e minuut was het weer raak. In dit geval een doelpunt van Gavi: 4-0 (schot met links). Xavi vond het nodig wat wissels toe te passen (zie opstelling), Antwerp deed hetzelfde.

Slotakkoord: in de 66e minuut 5-0 door Joao Félix (kopbal). Daar gaan we nog veel plezier aan beleven! Lewandowski was nog erg actief in de slotfase maar het ontbrak hem aan enig geluk. Duidelijker kan het niet zijn: de Spaanse kampioen is een paar maatjes te groot voor de Belgische.

Volgende wedstrijd in de CL: woensdag 4 oktober 21.00 uur de uitwedstrijd naar FC Porto

Visca Barça!!

Opstelling: ter Stegen, Cancelo (76”Roberto), Koundé, Christensen, Balde, Frenkie (58”Romeu), Gavi (58”Fermín), Gúndogan, Raphinha (68”Ferran Torres), Lewandowski, Joao Felix (68”Yamal)

Foto: fcbarcelona.com