Nieuws Februari 2020

FC Barcelona-Eibar 5-0

FC Barcelona heeft de wedstrijd tegen Eibar vrij gemakkelijk gewonnen. Erg plezierig was het feit dat Messi 3 x scoorde in de 1e helft (minuut 14, 37 en 39). Na 4 wedstrijden zonder doelpunten kwamen deze goals goed van pas. Met name gezien de komende wedstrijden tegen Napoli en Real Madrid. In de 2e helft was er nog een doelpunt van de Argentijn (minuut 87). Het laatste doelpunt werd gescoord door Arthur Melo (minuut 89). Daarmee blijft de achterstand op Real Madrid 1 punt.

De nieuwe aanwinst Braithwaite viel in de 72e minuut verdienstelijk in met 2 assists. Het publiek heette hem met een warm applaus welkom. Jammer genoeg mag hij niet deelnemen aan de Champions League.
Eibar kreeg zeker in de 2e helft een aantal (halve) kansen. Ze waren zelfs in staat om Barcelona af en toe onder druk te zetten. Maar dit leidde niet tot doelpunten.

Soto Grado was de scheidsrechter van dienst. Hij had geen moeite met deze erg vriendschappelijke wedstrijd. Genoeg ruimte om te scoren. Messi scoorde zijn 36e hattrick in dienst van Barcelona. Hij is het nog niet verleerd………

Opstelling Barça (4-4-2):
Ter Stegen, N. Semedo, Piqué (68’Umtiti), I. Rakitic, Sergio (59’ F. de Jong), Arthur, Messi, Lenglet, Griezmann(72”Braithwaite), Vidal, Junior

Foto: fcbarcelona.com

Gerelateerd nieuws